Reine de Saba


Se uita Luc într-o zi la o emisiune pe YouTube, AMC Theaters. Şi vorbeau nişte domni acolo despre filme şi, la un moment dat, aud ceva despre o comparaţie între Big Night şi Ratatouille. Ȋn sinea mea, spun cǎ normal cǎ Big Night e mai bun ca Ratatouille, mǎ uit cruciş la tanti din ecran care tocmai zicea invers şi îmi vǎd de carte în continuare. Dar nu rezist mult. Subconştientul lucreazǎ ca o cârtiţǎ la galerie şi mǎ vǎd cǎutând în foldere Julie&Julia. Nu l-am mai vǎzut de mult şi, sincer, mi-era dor. Şi mǎ pocneşte scena ASTA.

Ȋmi zic cǎ aşa mi-aş dori şi eu sǎ încalc normele bunei cuviinţe şi sǎ-mi întind o porţie mare de ciocolatǎ pe toatǎ faţa. Cǎ e mişto sǎ uiţi de reguli, deşi totul are o consecinţǎ. Dupǎ ce-mi iau toate ingredientele, chiar prǎjitura din scenǎ o pregǎtesc: Reine de Saba sau tort cu ganache de ciocolatǎ şi migdale, dupǎ o reţetǎ de Julia Child din Mastering the Art of French Cooking. Şi, da, e atât de bunǎ încât îţi vine sǎ te înfrupţi din ea fǎrǎ sǎ ţii cont cǎ existǎ tacâmuri şi maniere.

Dǎm drumul la cuptor la 180 de grade. Ungem cu unt o tavǎ rotundǎ cu pereţii detaşabili.

Rupem 120 de grame de ciocolatǎ amǎruie în bucǎţele şi le punem la bain-marie cu 2 linguri de cafea gata pregǎtitǎ. Se amestecǎ pânǎ se topeşte ciocolata şi se ia de pe foc imediat ce amestecul devine cremos. Se lasǎ deoparte la rǎcit.

Ȋntr-un bol mixǎm 120 de grame de unt nesǎrat, la temperatura camerei, cu 130 de grame de zahǎr. Adǎugǎm apoi 3 gǎlbenuşuri şi mixǎm în continuare. Deasupra punem ciocolata topitǎ şi rǎcitǎ, 1 linguriţǎ de esenţǎ de migdale şi cam 45 de grame de fǎinǎ. Se mixeazǎ pânǎ la încorporare. 


Se pune apoi ¼ din cele trei albuşuri rǎmase şi se amestecǎ încet cu o lingurǎ. Se adaugǎ şi restul de albuşuri, pe rând, alternând cu încǎ 45 de grame de fǎinǎ. Se amestecǎ pânǎ ce totul este bine încorporat.

Acest aluat se pune în tavǎ şi se lasǎ la cuptor cam 20 de minute pânǎ ce marginile sunt fǎcute, dar centrul e încǎ destul de moale. Se lasǎ la rǎcorit 10 minute şi apoi se scoate inelul şi se lasǎ sǎ se rǎceascǎ de tot.

Pentru ganache, punem 120 de grame de ciocolatǎ amǎruie la bain-marie, împreunǎ cu 4 linguri de cafea gata fǎcutǎ. Se lasǎ pânǎ se topeşte ciocolata şi se ia de pe foc. Se adaugǎ 170 de grame de unt nesǎrat la temperatura camerei şi se amestecǎ încet cu un tel pânǎ ce se topeşte. Lǎsǎm la rǎcit pânǎ ce poate fi întins, amestecând o datǎ la fiecare 5 minute.  Amestecul meu a avut nevoie sǎ intre puţin la frigider înainte sǎ fie întins peste tort.

Se pune ganache-ul cu lingura peste tort şi se orneazǎ cu fulgi de migdale.

Este extraordinar de bun şi o sǎ am grijǎ sǎ refac minunea asta.

Booon appétit! :)

Etichete: , , ,